Jdi na obsah Jdi na menu
 


Čtenářský deník do 15.6.2015

Texty, které by se vám mohly hodit k četbě nebo ke studiu (témata a autoři, které jsme probírali) vám sdílím v PDF formátu ZDE

Nový čten.den. :

Michal Viewegh - Báječná léta pod psa

do 15.6.2015

Splnili: Všichni krom níže jmenovaných

Opravy: Dohelská - chybí formálí stránka, tzn. lit.druh, žánr, jazyk, kompozice atd. Také množství pravopis.chyb...

Dodají (chyběli): Novotná, Polák, Tomek

neodevzdal v termínu: Šmíd (5)

 

předchozí....

Josef Škvorecký - Prima sezóna

Duben/květen- termín 15.5.2015

 

Povinné úkoly (oba):

1) Jan Otčenášek - Romeo, Julie a tma. (pokud neseženete, můžete podobnou knihu od R.Rolanda - Petr a Lucie) - krátká novela

2) nonsensová poezie například: (stačí stručný zápis)

Josef Kainar - Nevídáno, neslýcháno

Jan Vodňanský - Šlo povidlo na vandr, Hádala se paraplata

Emanuel Frinta - Písničky bez muziky

- nemusíte samozřejmě číst celou sbírku, ale podíváte se co je to nonsensová poezie - většinou bývá pro děti, je zábavná a jazykově humorná, charakterizujte do čten.den.

Nepovinný úkol - pro zájemce a "literární fajnšmekry":

Julius Fučík - Reportáž psaná na oprátce

- zápisky z vězení - upozornění: mnohdy drastické

- vemi kontroverzní kniha - komunistický režim po roce 45 J.Fučíka "použil" jako symbol komunistického odboje, do kterého se Fučím během období Protektorátu zapojil, kniha byla vydávána s úpravami, které měly Fučíka líčit v co nejlepším světle. Doporučuji tedy výtisk knihy až po r.89, který je kompletní a necenzurovaný.

Na knihu je také potřeba nahlížet co nejobjektivněji a co nejméně bez zaujetí vůči systému, jehož byl (ještě před nástupem komunistů k moci) J.Fučík zastáncem. Doporučuji o problematice/knize nejprve něco přečíst.  

ÚNOR - termín 9.3.2015

cokoli od Arnošta Lustiga

doporučuji Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou

neodevzdal v termínu: Nekola

nopovinné: použijte citaci z knihy a označte ji správně podle normy ISO, kterou jsme se učili. 

Pomoci vám může www.citace.com

Opravy: Dohelská, Novotná - chybí obecné informace o knize, jazykový a kompoziční pohled

Maga - velmi krátké zamyšlení (bod č.5), nebojte se rozepsat, například jaká je hlavní myšlenka díla, poselství?

Macke - velmi krátké zamyšlení (bod č.5), nebojte se rozepsat (ale jinak ok), například jaká je hlavní myšlenka díla, poselství?

Splněno:  všichni ostatní. Děkuji

 

 

________________________________

Minulá četba:

LEDEN 2015 : termín 2.2.2015

cokoli od Karla Poláčka

Opravy:

Bukačová - chybí styl autora, jazyk. (ale jinak ok)

Rakovcová - krátká reflexe, rozepište se více o tom, jak na Vás dílo působilo. 2 věty je málo, tato část má být nejdelší.(ale jinak ok)

Pospíšil - prakticky chybí reflexe, bod 5 více rozpracujte

Dohelská - chybí propozice (papír), reflexe (bod 5) zcela chybí

Maga - reflexe je velmi krátká (bod 5) + nedoplnil minulou četbu (zamyslet se nad pointou knihy Krakatit)

Ostatní splněno.

Neodevzdali v termínu: Andrlová, Brabec, Nekola, Bouček

Dodají (chyběli): Marková, Nekola, Křivánková, Ledvinková, Zýková 

 

prosinec: termín do 5.1.2015 - první den školy po Vánocích

 

Opravy: do 16.1.2015

Zýková - názor a reflexe z četby pouze jedna věta? rozšiřte

Andrlová - chybí názor / zamyšlení

 

 

Cokoli od Karla Čapka s výjimkou literatury pro děti

doporučuji:

novely: Hordubal ( "noetická trilogie" Povětroň, Obyčejný život), 

povídky: Boží muka, Povídky z jedné kapsy, Povídky z druhé kapsy

divadelní hry: R.U.R., Věc Makropulos, Bílá nemoc

romány: Válka s mloky, Krakatit, (Továrna na Absolutno je na čtení těžší) 

listopad: termín do 5.12.2014

Viktor Dyk - Krysař (PDF zde)

splněno: Michálková, Kán Zluky, Vocásková, Nekola (ale příště bez hrubek), Dohelská, Nguyenová, Pospíšil (pozor na pravopis), Brabec, Macke, Polák, Kubát, Tomek, Drábková, Křivánková, Šmíd, Kaličiak (ale opět pravopis...) Zýková, Navrátilová (velmi pěkné, oceňuji zamyšlení!) Zářecký (chybky se také vloudily), Andrlová, 

opravy do 5.1.2015

Rakovcová - chybí vlastní názor, dojem z četby. 

Varha - chybí literární pohled na knihu, nedopsané? Velmi krátký názor, nepodložen argumenty.

Kašpar - vypracuje dle propozic viz níže

neodevzdali v termínu: nikdo :)

 

říjen

Alois Jirásek : Lucerna

září

Svatopluk Čech:

Pravý výlet pana Broučka do Měsíce

nebo

Nový epochální výlet pana Broučka, tentokráte do XIV. století

 

 

 Čtenářský deník 2.S 2014 / 2015 kritéria hodnocení  

 

 

 

(jak vypracovat recenzi)

 

Recenze je literární útvar, který kriticky (to znamená posoudit dílo poučeně, sofistikovaně, s vhledem, nedat jen na první dojem, ale především přemýšlet a dané dílo zkoumat. Nevykládejte si slovo "kriticky" negativně - ve smyslu kritizování či odsuzování!) analyzuje / hodnotí umělecké dílo. V literatuře jej budeme využívat k psaní komentářů do Databáze knih a do čtenářského deníku.

 

 

Před odevzdáním deníku si zkontrolujte, zda vaše práce splňuje následující body: 

 

 

 

Jak napsat recenzi do deníku:

 

 

- bez chyb

 

- spisovně

 

- poučeně

- neopisujeme nikde nic z internetu ani knihy bez uvedení zdroje! V případě citace (do uvozovek) je nutné uvést zdroj. Respektujeme autorská práva a zákon.

 

 

 

 

Doporučená osnova:

 

 

1) Název a autor

2) něco O KNIZE jako takové (rok napsání/vydání, nakladatelství, zajímavosti, jaký ohlas kniha měla, jak je hodnocena na Databázi knih apod.)

3) STRUČNĚ obsah, ale postačí téma, motivy, příběh, hlavní postavy,

 

4) Literární pohled na knihu:

- jazyk (spisovný, nespisovný, krátké/dlouhé věty, složitý text, jaká slova autor používá)

- výstavba textu (povídky, krátké kapitoly, souvislý text bez kapitol...)

- literární DRUH a ŽÁNR (poezie, próza, drama, lyrika, epika + román, detektivky, fantasy, scifi, dobrodružný....)

 

 

5) vaše vlastní hodnocení knihy (nejdůležitější část)

 

například: 

- úvaha: co vám kniha dala, jaký je její význam, můžete i srovnávat např. film s knihou, s divadelním zpracováním apod.

 - jaká byla vaše očekávání, splnila je kniha?

 - co vás pobavilo?

 - která postava vám byla sympatická? Která naopak nebyla? A proč.

 - s čím jste v knize souhlasili/ nesouhlasili?

 - komu byste knihu doporučili?

 - jak se v knize vyvíjely postavy?

 - co byste dělali na místě hlavní postavy?

 - kdybyste byli autorem knihy vy, co byste čtenářům sdělili?

 - celkové hodnocení, počet hvězdiček apod.

 

 

 

 

 

 

- nepište to, co si myslíte, že chce učitel slyšet, ale to, co si myslíte vy!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář